28. marta 1999. godine, Jozo Leutar je preminuo u Sarajevu, usljed teških tjelesnih povreda.
Datum: 28.03.1999.
28. marta 1999. godine, Jozo Leutar je preminuo u Sarajevu, usljed teških tjelesnih povreda. Podsjećanja radi, 16. marta 1999. godine, u Sarajevu, u Alipašinoj ulici (150-200 metara
od Veleposlanstva SAD), u jutarnjim satima (oko 7.45 sati), eksplodirala
je eksplozivna naprava u motornom vozilu WW Golf A-3, registracijskih
oznaka 345-E-390, pod vlasništvom Ministarstva unutarnjih poslova FBiH. U
vozilu su se nalazili zamjenik ministra FMUP-a Jozo Leutar, vozač
Željko Ćosić i djelatnik MUP-a RH PU zagrebačke Ivan Rezo. Tom prilikom
je Jozo Leutar zadobio teške tjelesne ozljede, od kojih je 28. marta 1999.
godine preminuo (dana 29.03.1999. godine po nalogu istražnog suca
Kantonalnog suda, u državnoj bolnici Sarajevo izvršena je obdukcija
tijela Joze Leutara. Prilikom vršenja obdukcije bili su prisutni dr.
Hamza Žujo, dr. Ilijas Dobrača, dr. Ivan Selek, ispred IPTF-a g. Bob
Grand i g. Zbigniew Wojdyla, kriminalistički tehničar županijskog MUP-a
Sarajevo Emir Tarić i operativni djelatnik FMUP-a Slađenko Čerkez. Prema
usmenoj izjavi gore spomenutih doktora, smrt je nastupila uslijed teške
povrede mozga (traumatskog šoka), dok su saputnici prošli s lakšim
tjelesnim ozljedama.
Istraga FBI-aNa
zahtjev Federalne Vlade statički dio uviđaja izvršili su pripadnici
američkog FBI (jedan pripadnik FBI je došao iz Beča isti dan kad se
dogodila eksplozija, dok su ostali došli dan poslije). U sklopu istrage
su bili uključeni: istražni tim FMUP-a, SFOR, MSU, IPTF (jedinica za
operacije koju je vodio Kanađanin Harold O'Conel ).
Dana 19. marta
1999. godine, u zgradi Veleposlanstva SAD u Sarajevu, pripadnici FBI
izvršili su prezentaciju prikupljenih saznanja, te su tom prilikom
potvrdili slijedeće:
* od mjesta polaska vozila do mjesta eksplozije su 133 metra,
*
na osnovu tragova vidljivih i pronađenih na licu mjesta utvrđeno je da
se radi o improviziranoj eksplozivnoj napravi postavljenoj ispod
poklopca na nosaču motora, a pored ispušne cijevi,
* eksploziv je
postavljen na način da je jedan dio kuglica imao usmjereno djelovanje
prema poklopcu motora, dok je drugi bio usmjeren prema kontrolnoj ploči
vozila (prema suvozaču),
* vozilo nije otključavano, a pripremljeni eksploziv može se postaviti za 15 sekundi,
* razina na kojoj je bio postavljen eksploziv je u razini koljena suvozača, eksploziv su postavili profesionalci,
* najvjerovatnije se radi o napravi aktiviranoj putem električnog detonatora i alkalne baterije.
Na
Leutara je dakle, 16. marta 1999. godine izvršen atentat, tako što je
pod njegov službeni automobil podmetnuta eksplozivna naprava. Leutar je
preminuo 12 dana kasnije u Kliničko-bolničkom centru u Sarajevu.
Do
danas niko nije odgovarao za ovo ubistvo, a istraga još traje. Jedini
sudski proces koji je vođen u ovom slučaju okončan je 12. novembra 2002.
godine oslobađajućom presudom za Ivana Andabaka, Dominika Ilijaševića
Come, Zorana Bašića, Željka Ćosića, Jadranka Bajkuše i Marija
Miličevića.
Događaji na dan: 28 - Mart