Ukinuta pruga Čapljina - Gabela - Dubrovnik

Pruga Metković – Sarajevo građena je etapno od 1883. godine, a završena 1.avgusta 1891. godine kada je iz tog pravca došao i prvi voz u Sarajevo. Strategijske pruge Gabela – Hum – Uskoplje – Zelenika, Uskoplje – Dubrovnik i Hum – Trebinje izgrađene su i puštene u saobraćaj 16. i 17. jula 1901. godine. Pruga Trebinje – Bileća izgrađena je i puštena u saobraćaj 30 godina poslije, odnosno 20. decembra 1931. godine. Pruga od Metkovića do Ploča u dužini od 21,800 km, građena je tokom drugog svjetskog rata i puštena je u saobraćaj 25. novembra 1942. godine. Izgradnjom normalne pruge Sarajevo– Metković – Ploče 26. novembra 1966. godine ukinuta je uzana pruga. Pruga Uskoplje – Zelenika ukinuta je 1. juna 1968. godine, a pruge Čapljina – Gabela – Dubrovnik i Hum – Trebinje – Bileća ukinute su 1. juna 1976. godine.

Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom.Ovo je samo jedna u nizu trasa koje su ukinute.

Uskotračnim prugama su se koristileo parne lokomotive koje su kao pogonsko goriv koristile ugalj.Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom "ćiro".Pojavom modernih lokomotiva "ćiro" se koristi samo kao turistička atrakcija.